Voor artikels over Erpe-Mere en Lede verwijzen we u voortaan graag door naar HLN.be

Molenrock profiteert van politiestuntErpe-Mere - Het aantal aanwezigen op de tweede editie van Molenrock lag opmerkelijk hoger dan vorig jaar. "Blijkbaar valt dit weekend beter in de festivalkalender, maar de rekruteringsactie van de politie op ons festival heeft ons ook heel veel reclame bezorgt", vertelt organisator Andy Rottiers. Daardoor ontving Molenrock afgelopen weekend bijna 2.000 feestvierders.

"Ons festival groeit en dat is een goede zaak", meent organisator Andy Rottiers. Die groei was ook de lokale politie van Erpe-Mere en Lede niet ontgaan, want zij besloten op de festivalweide op zoek te gaan naar toekomstige collega's. Een primeur, want nooit eerder was er een rekruteringsstand op een festivalweide.
De nationale rekruteringsdienst hield het initiatief dan ook nauwlettend in de gaten, maar de actie werd een succes.

"We hebben geen massa bezoekers aan onze infostand gekregen, maar de mensen die kwamen waren heel er geïnteresseerd. Onze aanwezigheid was voor sommigen wellicht drempelverlagend, want we spraken hier toch een veertigtal serieuze kandidaten", vertelt commissaris Benny De Smet. Samen met hoofdinspecteur Philip Gabriël stond hij ter beschikking van ongeveer 2.000 festivalgangers gespreid over twee dagen.

"Vrijdagavond spraken een vijftiental serieuze kandidaten ons aan en zaterdag kwamen er daar nog een vijfentwintigtal bij. Enkel onze rondgang op de camping was geen echt succes. De meeste aanwezigen daar waren maar een 16 jaar en dat is nog wat te jong om al na te denken over een toekomstige beroepskeuze. Over het algemeen was onze aanwezigheid echter een groot succes.

De rockgroepen op zaterdagavond trokken ook duidelijk een iets ouder publiek, waardoor die avond het vruchtbaarste was. Op basis van deze ervaring is de kans groot dat we volgend jaar een gelijkaardige actie op poten zetten." De politie is in elk geval welkom bij organisator Andy Rottiers.

"We werken van in het begin goed samen en ik vind het een heel goede zaak dat men op ons festival info geeft over een job bij de politie. Werkgelegenheid is een belangrijk thema bij de jeugd en het feit dat Molenrock de eer kreeg als eerste festival een rekruteringsstand te hebben is leuk. Niet in het minst voor de extra reclame die dat voor ons betekende", lacht Rottiers.

Hij belooft ook dat er volgend jaar zeker een derde editie van het festival komt. "We hebben het ideale moment gevonden en houden de gewijzigde datum volgend jaar dus ook aan. We hebben ook al enkele nieuwe ideetjes dus dat komt wel goed", belooft Rottiers.

;