"Het kan toch niet dat particulieren gestraft worden voor een klein beetje vuil, maar dat een grote bouwfirma buiten schot blijft", aldus Edwin Brantegem (sp.a). "De afgelopen weken ging het van kwaad naar erger, maar blijkbaar wordt er niets tegen gedaan. Het volstaat nochtans als college de aannemer te verplichten eerst zijn wielen af te sproeien alvorens op de openbare weg te komen, want de huidige werkwijze functioneert niet."
Burgemeester Geert Grepdon gaf de problemen toe, maar stelde dat de gemeente een overeenkomst heeft met Dexia voor de bouw van het rustoord en dat daaronder een gans netwerk van aannemers en onderaannemers aan de slag is. "Het is niet eenvoudig om de juiste mensen te bereiken, maar wij zullen - net als voorheen - blijven aandringen om de straten proper te houden. Om er voor te zorgen dat het reinigen van de weg ook daadwerkelijk kan gebeuren, voerden we al een parkeerverbod in."
Brantegem vond het te gek voor woorden. "Omdat zij te lui zijn om de banden van hun voertuigen te spoelen, worden de bewoners nog een tweede keer gestraft met een parkeerverbod. Te gek om los te lopen", sneerde Brantegem. Hij eiste dan ook dat de gemeente maatregelen afdwingt en elke dag de toestand controleert. "Indien de weg vuil ligt moet de brandweer maar opgeroepen worden. Presenteer vervolgens de rekening aan de aannemer. Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren alvorens er dan een degelijke oplossing komt."