“Ik begrijp dat de weg vlakbij het kruispunt slecht is, maar het deel tot aan de verkeersdrempel ligt er heel wat beter bij dan de Rosselstraat waarover geen sprake is”, reageerde Edwin Brantegem toen de plannen voorgesteld werden. Schepen van openbare werken Dirk Rasschaert (Open Vld) kon Brantegem alleen maar gelijk geven. “Het klopt dat de weg daar minstens evens slecht is. We zouden ons kunnen beperken tot de eerste 50 meter, maar omdat het verkeersplateau een duidelijke fysieke afbakening is, willen we tot daar werken.
Voor de Rosselstraat willen we wachten op de geplande werken van Aquafin. Het dossier is er ook heel wat complexer dan enkel nieuw asfalt aanbrengen. Ook de voetpaden dienen bekeken te worden”, verdedigde Rasschaert de beslissing. “Dat wachten kennen we intussen al. De mensen in Stichelendries hebben 24 jaar mogen wachten en intussen lijkt het er op dat de Rosselstraat een waardige vervanger wordt voor Puttendries. Ik stel voor om op zijn minst het asfalt al mee aan te pakken”, argumenteerde Brantegem.
Hans Sonck (CD&V) was het idee niet echt genegen. “Een heraanleg zou wel eens een verkeerd signaal kunnen zijn waardoor nog meer mensen dat traject als doorgangsweg gaan gebruiken”, meende hij. Rasschaert beloofde uiteindelijk de mogelijkheden toch te laten onderzoeken.