De eerste spontane actie van de ploegmakkers van Glenn om geld in te zamelen werd al snel overgenomen door de rest van het bedrijf en andere acties volgden. “Er kwamen spontaan ideeën en zo volgden intussen al een wafeltjesverkoop en een valentijnsdiner.” Om het contact met de werkvloer te behouden werd in de bedrijfskantine een computer geplaatst. “Op die manier kan Glenn via een blog het contact onderhouden.” Andere acties lopen nog. “Heel wat van onze mensen engageerden zich om een uur gratis te werken ten voordele van Glenn, een afdeling besliste om een bonuspremie af te staan en dat was ook al het geval voor iemand die een star award kreeg. Iedereen leeft dus enorm mee, maar we beseffen dat de nood ook binnen enkele maanden nog hoog zal zijn. We doen dus verder”, klinkt het. Concreet zijn die acties nog niet. “Als grasleverancier voor het Wereldkampioenschap zullen we zeker nog iets rond de Rode Duivels doen. We laten dat jonge gezin in elk geval niet in de steek”, klinkt het overtuigd. Glenn en Stephy zijn alvast in de wolken. “Dat hadden we nooit verwacht, maar we zijn in elk geval enorm dankbaar”, klinkt het in Lede.
Hoeveel geld al ingezameld werd, weten Glenn en Stephy niet. “Alles komt op een afzonderlijke rekening. Wij geven enkel de ziekenhuisfacturen af.” De kans dat het geld op die rekening zal volstaan lijkt klein, maar Glenn en Stephy willen toch graag jonge lotgenoten helpen. “We hebben al heel wat kinderen met kanker gezien en beslisten om elke cent die wij niet nodig hebben aan het kinderkankerfonds te schenken.”