“Ik studeer grafische en digitale media aan de Arteveldehogeschool en heb straks examen Frans. Door de specifieke terminologie kan ik met een woordenboek niet veel doen en is het internet echt wel noodzakelijk. Helaas moet ik nu al vier dagen iedereen telefonisch lastigvallen om van alles op te zoeken voor mij. Heel frustrerend, vooral wanneer ze het antwoord niet meteen vinden. Daarom pendel ik ook wat tussen mijn lief, vriendinnen en de grootouders, maar handig is anders”, vertelt Ine. Zus Lien koos intussen een andere oplossing.
“Zij is naar haar kot vertrokken”, vertelt mama Vera die haar dochters anders tijdens deze periode in de watten legt. Waarom de herstelling zo lang duurde, kon men bij Belgacom gisterenmiddag niet meedelen. “Onze diensten zullen woensdagmiddag de noodzakelijke herstellingen uitvoeren. Zoals al onze klanten kan de familie wel in een van onze shops een USB-stick voor mobiel internet afhalen zodat ze toch online kunnen zolang hun lijn gestoord is”, reageerde Belgacom-woordvoerder Jan Margot.
Na het telefoontje van onze reporter bleek het euvel plots toch sneller hersteld. Maandagavond nog omstreeks 19 uur herstelden technici de defecte leiding.