"Ondanks de garanties, die gedelegeerd bestuurder van de NMBS Marc Descheemaecker ons in juli nog gaf, wordt het scholierenlijntje tussen Burst en Aalst toch hard getroffen door het besparingsplan van de NMBS. Jammer, want dunbevolkte treinen kunnen ook winst opleveren. Daarom pleiten wij al jaren om de frequentie van deze treinen net op te voeren en extra haltes te voorzien aan Zevekoot en Honegem. Zo kunnen meer mensen met minimale verplaatsingen op een vlotte en snelle manier in Aalst en Zottegem raken", aldus Vanrobaeys.
De NMBS besliste echter het omgekeerde waardoor een verdere leegloop van het aantal reizigers dreigt. "Door het schrappen van de laatste trein, kan ook ik zelf het risico niet meer nemen om bij mijn terugkeer in Aalst te stranden doordat ik er mijn aansluiting mis." Vanrobaeys roept dan ook op om bijkomende investeringen te doen om te vermijden dat er extra wagens de weg op moeten en er voor te zorgen dat de verlieslatende lijnen terug winstgevend worden.