“In tegenstelling tot de tijdrovende deur-aan-deuracties brengen we 11.11.11 voortaan meer in beeld met enkele - vaak door verenigingen georgansieerde - acties”, vertelt Peter D’herde.
De eerste truffelverkoop was een groot succes met meer dan achthonderd verkochte zakjes. “In heel wat winkels en ook in grootwarenhuizen mochten we binnen postvatten in plaats van op de parking. Een hele luxe met het weer van de voorbije dagen.” Ook de sponsorloop viel al bij al nog goed mee. Omwille van de regen moest het parcours wel aangepast worden, maar de organisatoren waren tevreden met de opkomst.
Onder de deelnemers ook nationaal 11.11.11-voorzitter Bogdan Vandenberghe, hij liep mee met de Teens, en heel wat deelnemers van scoutsgroep Kievit en de Funrunners. Toch viel de opkomst – ondanks meer dan honderd voorinschrijvingen - tegen. “Veel mensen zijn hun sponsorgeld komen afgeven met de mededeling dat ze getroffen waren door de wateroverlast en daar hebben we alle begrip voor.”