Ze ziet in een betere dienstregeling dan ook een oplossing om het drukke verkeer en het aanschuiven op de Oudenaardse- en Gentsesteenweg te vermijden. "Met de trein ben je in een kwartiertje in Aalst en bespaar je je de zoektocht naar een parkeerplaats."
Ook Sp.a Aalst steunt de enquête. "Vanuit station Kerrebroek sta je in een mum van tijd in het centrum van Aalst. Hoe minder auto's daar zijn, hoe veiliger en aangenamer de stad wordt", zegt sp.a regiovoorzitter Michel Markey uit Aalst. Beide afdelingen slaan dan ook de handen in elkaar om een betere aanbod te bepleiten bij de NMBS.
In eerste instantie willen ze daarom de mening van de huidige gebruikers over een uitbreiding van het aanbod verzamelen. "Concreet willen we weten wat men denkt van een uitbreiding van het aanbod tot klokvaste verbindingen om het halfuur tijdens de week en op zaterdag."
Een opwaardering van de treinlijn zou ook de bereikbaarheid van Gent en Brussel kunnen verbeteren, want momenteel zijn de treinen zo slecht op elkaar afgestemd dat in Aalst of Burst snel een half uur tot een uur gewacht moet worden. Een betere afstemming zou wellicht ook de parkeerproblematiek aan de stations van Burst, Ede en Aalst ten goede komen.
De enquêteformulieren werden rond gedeeld via het sp.a-partijblad Spots in Erpe-Mere, huis-aan-huis in de wijk Kerrebroek en kunnen ook gevonden worden op www.s-p-a.be/erpe-mere en www.s-p-a.be/aalst.