De aannemers die voor het Agentschap Wegen en Verkeer de vluchtheuvel aanlegden op de Oudenaardsesteenweg ter hoogte van het domein Steenberg in Erpe-Mere gingen al tweemaal in de fout. Een verbodsbord om komende van Steenberg richting Vijfhuizen te staan werd ruimschoots te laat weggehaald en wie de voorlopige pijlen naar links aan de nieuwe vluchtheuvel zou volgen, kwam er als spookrijder op de tegenovergestelde rijrichting terecht. Ook voor de werken aan de Grote Steenweg in Oordegem is de signalisatie niet echt optimaal. Automobilisten die uit Lede komen, worden pas aan de N9 attent gemaakt dat ze via Smetlede naar Gent moeten rijden en in aanloop naar de werfzone werd vergeten om de borden met snelheidsbeperking 70 km/u af te dekken waardoor de tijdelijke beperking van 50 km/u wel heel weinig invloed heeft. Heel wat automobilisten nemen op de koop toe toch de verboden rijrichting naar GentNiet de verstandigste keuze aangezien de ANPR-camera's van de politie er probleemloos elke overtreding registreren. In Mere werd dan weer vergeten de signalisatie voor de rijrichting in de Patronaatstraat voor de oktoberkermis aan te passen. Automobilisten uit de Nieuwstraat moesten daardoor ondanks een duidelijke verbodsbord de Patronaatstraat in, terwijl daar nog wagens uit kwamen die niet anders konden dan ondanks een verbodsbord naar rechts te draaien.