Dat is goed voor 568 boetes per dag of eentje om de 2 à 3 minuten.Toch is er een daling merkbaar. In 2013 waren er nog 619 boetes per dag terwijl dat er in 2014 maar 528 meer zijn. Opvallend is wel dat het eerste jaar meer overtredingen werden vastgesteld in de richting van Brussel (326 per dag) dan in de richting van de kust (292 per dag). In 2014 was de situatie omgekeerd. Meeste overtredingen gebeurden toen richting Gent (278 per dag) terwijl de afname sterkst was richting Brussel (249 per dag).
Of de apparatuur voordurend actief was en de cijfers volledig correct zijn, blijft twijfelachtig. Omwille van het grote aantal overtredingen werd het systeem in 2013 geregeld uitgeschakeld. Iets wat wellicht ook in 2014 gebeurde aangezien de flitswagen af en toe ingezet werd en anders weinig relevant zou zijn op dit traject.
In elk geval levert het systeem een aardige cent op. Gerekend aan een minimumboete van 50 euro leverde het systeem, kostprijs ongeveer 1 miljoen euro, vandaag al minstens 18,4 miljoen euro op. De investering is dus zonder twijfel al terugbetaald. Bovendien is de verkeersveiligheid wel degelijk verbeterd. Uit een studie van deze krant eind 2013 en een gelijkaardige studie van Transport & Mobility Leuven vorige maand blijken er 43% op dit stuk van de E40 43% minder ongevallen dan voorheen te gebeuren.