Tussen de gewone huisgenoten van Nancy zaten dit weekend ook de gewone kappersgasten rustig hun beurt af te wachten in de woonkamer van de vrouw. “Het belangrijkste is dat ons haar geknipt wordt”, klonk het daar relativerend. Evident is het echter niet. “Omdat in het kapsalon water, elektriciteit, plafond, vloeren en verwarming vernieuwd worden, moest een oplossing gezocht worden”, vertelt Nancy. Uiteindelijk besloot de vrouw haar eigen huis als kapperszaak te gebruiken.
“De eerste dagen deed dat raar en waste ik het haar nog boven in mijn badkamer, maar dat was echt niet handig. Daarom behelp ik me nu in de keuken met kannen zoals toen ik dertig jaar geleden begon in moeders keuken”, klinkt het. Die creatieve oplossing blijkt aardig goed mee te vallen. “Mijn zoon blijft wel iets meer op zijn kamer, maar tegen het nieuws van 19 uur gaat de laatste klant net buiten. Dat lukt dus perfect. Wie weet wil ik straks niet meer terug”, lacht Nancy.
Dat zou goed kunnen, want de extra last wordt ook deels gecompenseerd. “Aangezien de keuken gebruikt wordt, moet er ook altijd opgeruimd en afgewassen worden. Vorige week was er zelf een klant die tijdens het wachten spontaan begon af te wassen. Het heeft dus ook voordelen. Al zal ik toch blij zijn als binnen vijf weken het kapsalon volledig vernieuwd en klaar is”, besluit de vrouw.